keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Tavoite: leuanveto

Aino oli koirahyppelyseuran vuoden 2012 menestynein minikoira. Kiitokseksi menestyksekkäästä vuodesta Aino osti minulle leuanvetotangon. Pari vuotta sitten, kun Aino oli kakkossijalla, Aino osti itselleen palkinnoksi skeittilaudan, mutta Aino ei ole käyttänyt sitä kovin aktiivisesti. Parempi siis, että Aino panostaa ennemmin minun fysiikkaani...

Gymstick-merkkisen leuanvetotangon mukana tuli hyviä treeniohjeita. Perusleuanvetotreenin ohje on suosikkini:

"Tartu tankoon hartian levyisellä vastaotteella, roiku tangossa kädet suorina. Vedä tästä itsesi ylös, leuka tangon yli. Palaa hitaasti lähtöasentoon, suorille käsivarsille. Toista. Hengitä sisään ylösvedon aikana ja ulos palatessasi alkuasentoon. Tee niin monta toistoa kuin jaksat."

"Tee niin monta toistoa kuin jaksat." Olen reitevä ja persevä savolainen, eivätkä pulkannarukädet todellakaan jaksa nostaa muuta kroppaa ylöspäin. Minun tapauksessani tuo "tee niin monta toistoa kuin jaksat" tarkoittaa nolla toistoa. No, siinä oli nopea treeni. Olen kuitenkin optimistinen, joten päätin seurata Fitness Führerin ohjeita. Itseni nostamista (tankotanssi)tangolla olen jo yrittänyt aiemmin, eikä oikein onnistunut. Jumppakuminauhan avulla jaksan juuri ja juuri vetää yhden leuan. Jaksan myös (yllättäen) laskea itseni alas loppuasennosta... 

Motivoivasti tanko myös putosi kaksi kertaa. En jaksa vetää yhtään leukaa, enkä jaksa myöskään vääntää tankoa niin tiukalle, että se kestäisi painoni - tai ehkä vaan painan liikaa... Toisaalta mieli pysyy virkeänä, kun jännittää, pysyykö tanko ylhäällä.

Taistelin tangon kanssa niin kauan kuin jaksoin, mutta nyt tänään, treenin jälkeisenä päivänä, lihakset on vaan omituisella tavalla voimattomat, eivät yhtään kipeät. MIKÄ LIHAKSIANI VAIVAA??? HALUAN KIPEÄT LIHAKSET!!!

Tänään olen taas pullistellut hauiksiani ja tuntenut pulkannarukäsieni olevan taas vähän lihaksikkaammat kuin eilen.

Ei kommentteja: