tiistai 16. elokuuta 2011

Viimeistä viikkoa viedään

Huh. Kauhistus. Tässä vaiheessa iskee aina kevyt paniikki, että en ole treenannut tarpeeksi, pitäisiköhän totuttaa jalkoja asfalttiin, pitäisiköhän juosta joku reipas lenkki jne. EI KANNATA. AAAAARGH. Ja koska olen syönyt jo pari viikkoa kuin sika, hiilarimättö ei tässä vaiheessa oikein houkuta.

Olen suunnitellut neljän tunnin jänisten perään lähtemistä, mutta nyt epäilyttää... Juoksuhistoriani on vahva, mutta kaukainen. Viimeksi olen juossut aktiivisesti vuonna 2007 (2008 yritin, mutta ei onnistunut kovin hyvin). Viimeisin neljän tunnin alitukseni on vuodelta 2007. Viimeksi olen juossut maratonin vuonna 2009, ja se oli aivan hirveä kokemus. Ei todellakaan kannata lähteä maratonille, jos ei ole juossut pitkiä lenkkejä pariin vuoteen...

Tämän vuoden "testilenkkivauhdit" rohkaisevat yrittämään neljän tunnin alitusta, mutta idioottikin tajuaa, että vauhtikestävyys on minulla huomattavasti vahvempi kuin peruskestävyys. Aaaargh....

Kävin tänään lönkyttelemässä Ainon kanssa mukavan ~5,5 km lenkin. Tehtiin noin viisi rentoa kiihdytystä, muuten hölkyteltiin rauhallisesti. Oli tarkoitus tehdä vähän lihaskuntoa lenkin jälkeen, mutta ei huvittanut. Maltoin sentään venytellä...

Ei kommentteja: